Szonday Szandra - Szíves napló

"A betegség felszabadít!"

Orosz őrület - Little Big a Budapest Parkban

2019. július 19. 15:37 - Szonday Szandra

img_20190718_203700.jpgKicsit régen jelentkeztem új blogbejegyzéssel, mivel az elmúlt két hónapban szinte minden percemet a Fővárosi Nagycirkusz 130 éves kiállítására való készülődés kötötte le, aminek kurátora lettem. Nagy hajtás volt a megnyitó előtt, ezért úgy gondoltam, hogy megajándékozom magam egy koncertjeggyel, ugyanis fülembe jutott, hogy a Little Big fellép a Budapest Parkban július 18-án. Ennek azért is örültem, mert áprilisban már jártak Pesten az Akvárium Klubban, de akkor lemaradtam a dologról.

 

KONCERTKRITIKÁHOZ GÖRGESS LEJJEBB! 

De nem csak a videóklipjeikből már jól ismert csapatra, hanem magamra is kíváncsi voltam, hiszen a szívműtétem óta mindössze másfél év telt el, és ritkán merészkedek el ilyen tömegmegmozdulásokra, főleg nyáron. Tavaly augusztusban voltam utoljára nagykoncerten ugyanitt, ami egy kicsit korainak bizonyult: hőség volt, hiába van mozgássérült igazolványom, nem tudtunk a közelben parkolni, oxigénpalackkal a vállamon tévelyegtem a park különböző pontjai között, mert nem találtam meg semmit. Barátnőmtől kaptam ajándékba a jegyeket Die Antwoord-koncertre diplomaosztómra, és noha VIP-helyre váltott jegyet, nem sokat ért a dolog, mert ott is tömeg volt, nem lehetett nyugodtan üldögélni, ahogy ő gondolta. (Egy Die Antwoord-ön pláne nem.) 

Die Antwoord-ös koncertktitikámat is olvashatod! 

(Apropó, Die Antwoord: a csapat azóta hatalmas szexuális botrányba keveredett, Ninja állítólag évekkel ezelőtt megerőszakolt egy ausztrál rapper lányt, aki most borított. Azóta elég iskolás módon megy az anyázás az érintettek között.)

img_20190718_202920.jpgNo mindegy, most hanyagoltam a VIP-szekciókat, nem is lett volna értelme. Viszont felkészültebben érkeztem, már tudtam, mi merre. Kicsit zavaros volt, mikor kezdődik a koncert, a kapunyitás pl. 6 helyett 7-kor volt, és csak bent tudtuk meg, 20.30-tól lép színpadra a csapat. Így viszont volt egy kis időnk kajálni, inni egy fröccsöt, sőt, bár nem szokásom, még egy ingyenes sminkelésre is beneveztem egy promóciós sátornál. Úgyhogy 8 órától profi sminket kaptam az orcámra.   

Orosz őrület 

"A társadalomkritikától a vodkán át a legcikibb öltözékekig minden lesz, mi szem-szájnak ingere" - szólt a koncert beharangozója, és valóban így lett. Engem ismerve talán sokan csodálkoznak, hogy egy orosz rave-punk (lehet őket beskatulyázni?) zenekarért lelkesedem, de tőlem soha nem által távol a keményebb ütemek, a humor meg pláne nem, itt pedig van belőle bőven.

Little Big-ékkel igazából egy észt rapper, Tommy Cash kapcsán találkoztam, ugyanis több számot is jegyeztek együtt, sőt, kooperációjuk keretében még egy rövid, szarkasztikus Youtube-sorozatot is készítettek "American Russian" címmel, élvezetesen tartanak görbe tükröt a nagy amerikai álmot kergető  kelet-európai bevándorlóknak. 

Humor, önirónia és társadalomkritika terén nagyon egy húron pendülnek, nem félnek kifigurázni saját magukat sem. Éppen ezért nehéz Little Big-éket is műfajilag besorolni. Legutóbbi albumuk, az Antipositive ugyanis már sok számban nélkülözi a technós alapokat, és mindegyik szám egy-egy poénra épül. A legújabb őrület a SKIBIDI, amihez egy sajátos koreográfiát is alkottak. A zenébe pedig mindenféle hülye effekteket (kutyaugatás, kakas kukorékolás) kevertek. Mondanom sem kell, a küzdőtér felrobbant, amikor az első taktusok felhangzottak. 

A csapat egyébként 2013-ban alakult Szentpéterváron. Nem sok pénzt fektettek promócióra, első klipjükkel mégis hamar népszerűvé váltak a határokon túl is. Persze azért az se volt mindegy, hogy a Die Antwoord előzenekaraként debütálhattak az A2 klubban. A csapat frontembere Ilja "Iljics" Pruszikin, további tagok Szergej "Gokk" Makarov, Szonja Tajurskaja és Anton Liszov. Kezdetben egyébként nem Szonja volt a csapatban, hanem Olimpia Ivleva, akiről korábban itt írtam, ám ő kb. 2 éve kiszállt.

Your brainwashing machine seems so real
Now there's no one behind fucking wheel
I won't let you control anymore
Stuff your ass with your tie imbitsil neuter whore

(Fucking Asshole)

2016. májusában két díjat is bezsebeltek a berlini Music Video Awards-on. A "Give Me Your Money" a legjobb előadás kategóriában lett díjazott, míg a az erősen szexuális töltetű "Big Dick" a "Leggicsesebb" kategóriában lett első helyezett. A klip azóta majdnem 60 millió megtekintésnél tart. 

 

Belecsaptak a lecsóba

A koncert elég jó nézőszámmal kezdett, bár nem voltak olyan sokan mint Die Antword-ön. Amit amúgy annyira nem bántam. Kíváncsi voltam, milyen emberek váltottak jegyet az event-re, de a vártnál jóval kevesebb rave-rajongót láttam kapunyitáskor. Inkább azt mondanám, jellegzetesen Belga-kedvelő középréteg képviseltette magát, de láttam kisgyerekkel érkezőket és középkorúakat is. Párom meg is jegyezte, mennyire megváltozott minden: "az ő korában" elképzelhetetlen lett volna bulikon ez a korosztályos vegyülés. Én élvezem, hogy nincs ez a görcs, mikor kit néznek ki egy eseményről. (Bár egyszer volt egy kellemetlen élményem pont Belga-koncerten, amikor beszabadult egy csomó 16-17 éves kamasz, akikre oldalt aggodó szülők vigyáztak, és csak kapkodták a fejük, amikor felhangzott az ikonikus "Egy-két-há: k@rva anyád" kezdetű dal. LOL!) 

Az is elgondolkoztató volt, hogy milyen nagyot fordult a világ: 30 évvel a rendszerváltás után, amikor engem pl. majdnem eltettek láb alól egy kórházban, mert szovjet professzor operált, most oroszok zenéjére csápolunk.  

 

 

Punks not dead!

Little Big-ék erősen kezdtek a "Punks Not Dead"-del, hogy aztán folyton mozgásban tartsák a tömeget. (Persze nincs is lassú számuk.) Sok technikát nem hoztak magukkal, nem volt külön díszlet vagy táncosok, ennek ellenére ők négyen betöltötték a színpadot, hatalmas bulit csináltak. Ilyenkor egyébként mindig nagyon irigy vagyok arra a fizikai teljesítményre, amit képesek lenyomni egy fellépés alatt.

img_20190718_211410.jpg

Egyedül Tatarka vendégfellépése alatt pihentek valamennyit. Az orosz rappercsaj Little Big-ék neve alatt fut, és kíváncsi is voltam rá, mert klipjeiben szintén hozza a posztszovjet, orosz-közel-keleti életérzést (Lásd: "Au" c. számát), azonban csak két számot adott elő, ami nekem kicsit csalódás volt.

Kellemes meglepetés volt Szonja. Hiányoltam Olimpiát, aki törpenövésű, karizmatikus énekesnőként meghatározó alakja volt a csapatnak, és eleinte féltem, hogy az új énekesnő nem fog tudni a helyébe lépni, ám energikusságával, kisugárzásával, őrültségével megragadott. 

Amikor úgy tűnt, vége a koncertnek, a tömeg nem mozdult, a "Faradenza"-t követelte, és meg is kapta. És ehhez Iljics még át is öltözött: a klipben látható borzasztó barna inget, rövidnadrágot és zokni-szandál kombót húzott. Imádtuk! Végül lezárásként a "Polyushko Polya"-val búcsúztak. Külön tetszett, hogy rendkívül közvetlenek voltak, többször is lementek pacsizni a közönséggel, és a koncert legvégén is engedték, hogy körbetapogassák, ölelgessék őket. A Die Antwoord-nél pont az volt elidegenítő, hogy a koncertet, mintha elvágták volna. Leléptek, oszt jó napot...    

SKIBIDI, romantic version:

 

img_20190718_205133.jpg

Visszatérve a szívecskémre: most elég jól bírtam a strapát. Viktor nem annyira élvezte a koncertet, ő nem lelkesedik annyira ezért a műfajért, inkább a testőr szerepét vállalta be: végig a nyomomban volt, nehogy meglökjenek, ott legyen, ha esetleg rosszul lennék. Én meg mentem volna minél közelebb a színpadhoz... Szóval aranyos volt, óvón nézte, ahogy tombolok, hozott nekem az italt, ha kértem, stb. De amúgy nem volt panasz a bulizókra, meglepően illedelmesek voltak: többször éreztem, hogy valaki gyengéden megfogja a vállam, hogy figyelmeztessen, arrébb szeretne menni, és ha véletlenül meglöktek, rögtön bocsánatkérően fordultak felém. Nem sok italt lötykölő részeggel akadtunk össze. Az egyik srác teljesen megrémült, hogy a lábamra lépett, ijedten kérdezte, ugye nem magassarkú cipő van rajtam? Megnyugtattam. Szóval összegezve a buli nagyon kellemes volt, bár érződött, hogy csütörtök és nem hétvége volt. A park pedig teljesen jól működött, igaz, az italárak nem annyira pénztárca barátak. Ehhez képest viszont a kajakínálat egész jó és megfizethető, jó kis street food-ok vannak, én még gomolyasajtos vega burgert is találtam. 

Ez is kipipálva! 

img_20190718_221641.jpg

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szivesnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr1614970430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása